نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دکترای روابط بین‌الملل، کارشناس ارشد باستان‌شناسی (نویسنده مسئول)

2 استادیار باستان‌شناسی دانشگاه نیشابور

3 دانشیار باستان‌شناسی دانشگاه نیشابور

10.22067/irlip.2025.92805.1655

چکیده

ایران به‌عنوان قدیمی‌ترین کشور/ملت جهان شهرت جهانی دارد. مسئله نوشتار حاضر نقش باستان‌شناسی به‌عنوان فن و دانش بازشناسی فرهنگ و تمدن‌های گذشته‌ی بشری در برندینگ فراملی ایران است؛ به نظر می‌رسد، اجماع نهادهای حاکمیت بر سر تمرکز منابع (قانون‌گذاری، تأسیس نهادها، تخصیص بودجه و آموزش و پرورش نیروی انسانی) در حوزۀ‌های دارای مزیت نسبی (تاریخ و فرهنگ و تمدن) منجر به برندینگ ایران به‌عنوان کهن‌ترین کشور/ملت جهان با پیشینه چند هزارساله شده است.

کلیدواژه‌ها

CAPTCHA Image